Ohh Rakan-rakan kuu (︶ε︶メ)

Thursday, May 26, 2011

Mengerjakan Cube

Haaa Cube , korang pernah main x ngan mainan bdak2 ni ,mesti laa , pernah kn ... masih ingt lgi aku masa kecik2 , aku main baling2 jee benda ni ,masa dh besar , bru thu benda ni kena seragm kn warna nyaa , Ingt lgi masa tingkatan 5 , masa dkt2 SPM , Pertama kali aku cuba buat benda ni bgi siap .Aku mengambil masa seminggu tuu .Pegghh , masa aku nk buat tu , aku ingt benda ni mmg dh rosak dh , dh x leh nk betul kn dh , tpi aku x give up aku cuba smpai berjaya :) . Pegghh , masa dh berjaya tu ,  mmg syg laa  kn nk sentuh dh , nk bgi dia kelihatan catik jee dgn Warna Seragam .. :) .Tpi sekarang aku dh dewasa , aku dh thu dh cara nk mengerjakan benda ni , apabila aku cri kt  tenet utk belajar sendiri..

Hahh Setelah tgk kt tenet , Benda ni rupanya tercipta pada 1974 , yg d creat oleh architect Erno Rubik dan d nama kn Rubik Cube . Sekarang ni ada mcm2 warna , saiz & bilangan kotak cube dahhh.. ..

Setelah Mengkaji@Belajar betul2 benda ni ,(dkt tenet)
Haaa , ni la cara nyaa , selamat mencuba :)

tgk mcm ni laa cara nk mengerjakn cube ni .. :)

(︶ε︶メ)

Like la blog ni , Cool-cool selalu :D

35 comments:

pewincez said...

tetibe rse utk mgerjakn ka lak...:)

BHAIHAQI COOL said...

hahaha , pompuan kna la bersikap lemah lembut .. :)

faizlaster said...

nice info..hahaha

Fathiah Hamim said...

ooo macam tuh rupanyaaa. :D

BHAIHAQI COOL said...

@Faiz : Thanks .. :)

@Fathiah : mcm ni laa .. :P

pewincez said...

sape eyh pmpn? haha XD

BHAIHAQI COOL said...

ko tuu haa , bersikap laa lemah lembut , hahahaa..

pewincez said...

knp lak aq? aq ase aq neyh gadis y sejati g2...hak3.. XD

BHAIHAQI COOL said...

hahhaaa , ckp nk mengerjakn aku .. :P ,
Sejati tu bkn utk laki mcm aku ke .. :)

pewincez said...

gadis sejati cam aq neyh jew masih wujud kat dunia neyh...kekeke....

BHAIHAQI COOL said...

OOhhh yake , asal aku lmbt thu .. Uhh ketingalan Zaman nyaa aku ni .. huhuhuhuu...

pewincez said...

ka ptt taw ag awal...tp xpe as long ka taw gak kan?

BHAIHAQI COOL said...

Uhhh Nasib baik aku dh thu (walaupn lmbt),
Aku laki sejati , ko pompuan sejati , hahhahaha , klakar nyee ..

pewincez said...

hahhaa..kelakar ar sgt kan :P

BHAIHAQI COOL said...

ko x yh la jdi pompuan sejati , nanti ko kna keja kuat ,tmn laki ko duduk lenggang kang jdi nyee ..

pewincez said...

hhaha.....gadis sejati neyh kjew dye jd queen contol la..hik3

BHAIHAQI COOL said...

hahahhaa , x de makna nyaa ..
itu bkn gadis sejati , tu gadis senjata..
hahahaa

pewincez said...

syyhhhh....jgn ckp kuat2 anty kntoi..

BHAIHAQI COOL said...

hahahaa , ko jdi la gdis cute , kn ko Pe_ _ _ k
:)

pewincez said...

amboiiiiiiiii......aq macho taw :P

BHAIHAQI COOL said...

Wahh , aku ingt kn macho tu utk laki gk ,
bnyk yg kna belajar aku ni .

pewincez said...

tetttttt....macho 2 utk aq jew ^^

BHAIHAQI COOL said...

tamak nyaa ko ni , x ske - x ske

pewincez said...

biar la....dgn aq pon berkire XD

BHAIHAQI COOL said...

huu , smua ko nk ambil , x kn la aku kna ambil KingControl ... :P

pewincez said...

hak3....ambk jew ar aq xbrkire dgn ka pon :P

BHAIHAQI COOL said...

hahahaa , kalo aku dh jdi KingControl , pompuan org pn aku arah buat kja gk , hahhahaha

pewincez said...

2 sudah lbh kan....

BHAIHAQI COOL said...

Eh , x tmbh gram lgi ..

cik aisha said...

sampai skang fail main benda alah ni...huhuu

BHAIHAQI COOL said...

Ehhh , Aisha , jgn Give up , x ske - x ske

cik ayin said...

haha..bagus ni

BHAIHAQI COOL said...

@Ayin : hahahaa , mmg bgus pn Ilmu ni :P

nurhamizatulzullraooh said...

macam tu ya mengerjakan cube??tapi rasanya cara tu nak merosakkan dan menjahanamkan..

BHAIHAQI COOL said...

hehehee~~ tu la nama nya mengerjakan ~~ :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...