Ohh Rakan-rakan kuu (︶ε︶メ)

Sunday, October 23, 2011

Kenderaan 2 Alam

Yaa , korang tentu pernah dgr :
Haiwan 2 Alam , Tumbuhan 2 Alam dan Cerita sensasi 2 Alam ~~
Tahukah Anda rupanya msih terdapat lagi yg 2 Alam nya , iaitu kenderaan 2 Alam ..

Kenderaan pertama yang boleh memandu di bawah air adalah Amphibicar Quandt, yang dibina pada tahun 1968. Hanya 3878 telah dikeluarkan tetapi ramai yang masih dipandu di atas jalan. Kemudian Technologies Gibbs datang dengan Gibbs Aquada pada tahun 2004 yang Virgin bos Richard Branson digunakan untuk memecahkan rekod kelajuan untuk menyeberangi Selat Inggeris .
yg terbaru Kenderaan sQuba yang lgi Cool ~~ 
( x de la baru sgt , dibina pada tahun 2010 )
Untuk memandu di jalan raya, 'sQuba bergantung pada satu gegelung tahan karat lebih penggantungan daripada KW tayar Pirelli automotif dan besar yang dipasang pada dijahitkan roda ringan palsu dari AEZ 17 - dan diameter 18 inci.
kalo rasa panas jee , trus jee msuk dlm Air ~~ :P
 _
tpi x de la boleh laju sgt , dlm 30 km/h jee~~
_
haa~~ tgk boleh berehat dlm air tuu~~

(︶ε︶メ) ~~ hurmm~~

kalo dh jumpa air seindah tuu~~ 

lebih baik terjun jee, x yh susah2 gna kereta tuu~~


Like la blog ni , Cool-cool selalu :D

16 comments:

bantalbusukz said...

klu air 2 keroh nk bwak kete camne bhai..siap2 leh lggar tebing lak..hahaha

Ct Aja said...

wah bestnye...hihihii...

BHAIHAQI COOL said...

hahahaa~~ tuu laa psal~~ , kalo air keruh~~ x yh la msuk~~ :P

BHAIHAQI COOL said...

@Ct Aja : haah , Cool kn :P

DianaAzis said...

Wah..cantiknya..kat mana jual nih?

BHAIHAQI COOL said...

@DianaAzis : haaa~~ lupa laa kt nee ~~ :P
tpi ckp , mcm nk beli jee Diana ni~~

taoslayerz said...

style kete tuh masuk dalam air mcm toh..hehe

BHAIHAQI COOL said...

haha~~ mmg style , kt malaysia x leh wat ~~ sbb air deras~~

dwaty said...

aha kan... baik terjun jer....bawa keta berat...

dhiera said...

agak2 berapa lama kereta ni boleh diguna pakai?

BHAIHAQI COOL said...

@dwarty : hahahaa~~ tu la pasal nyaa~~

@Dhiera : hurmm~~ rasa nya kalo langgar batu karang , hri tu jgak rosak ~~ :P

Ucu Faridah said...

agak2 sebiji tu berapa hinggittt...

Zikri Husaini said...

cooll ..tiba2 rosak kat dalam nanti... erkk aku tak pandai berenang..

BHAIHAQI COOL said...

@Ucu : hehe.. x thu laa , stkt ni pn , saya x pernah bli lgi :P

@Zikri : erkk~~ x thu la , saya pn x pdai berenang , hahahaa~~

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil said...

alamak .. xsanggup nk menyelam dlm ayor .. :p

BHAIHAQI COOL said...

@Hanie : kalo x nk menyelam , berenang laa~~ kuuhh3x~~ :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...