Ohh Rakan-rakan kuu (︶ε︶メ)

Monday, November 14, 2011

Comel nya Blobfish

Cool~~ 
Yaa , Inilah Blobfish , Haiwan lautan dalam .
Haiwan yang penuh dengan Mistery Effect dan mempunyai senyuman manis
Ohh~~ Comel nyaa~~ , x sangka Haiwan yg secomel ni di bela oleh Hibary

Blobfish ini juga dipanggil Psychrolutes marcidus . Tubuh  ia seperti satu lemak . Ikan ini hidup pada kedalaman di mana tekanan begitu tinggi , bahawa setiap tulang makhluk biasa akan meletup . Oleh kerana ketumpatan rendah jisim seperti agar-agar dia boleh terapung di atas dasar laut. Ia adalah ikan yang sangat lemah otot . Kehidupan Blobfish sebenarnya 80 kali ganda lebih tinggi dari paras laut biasa. Blobfish ini tinggal di Australia dan Tasmania pada kedalaman 800 meter. Haiwan ini jarang dilihat atau dijumpai, tetapi beberapa orang yang membuang jaring mereka ke dalam laut dalam mempunyai kemungkinan untuk menangkap makhluk yang comel ini .

hahaha~~ Sebenar nya , Haiwan ni , x de la begitu hodoh pn ,
Blobfish ni agak comel , apabila berada di tempat asal nya ( di dasar lautan dalam )
_
Haa~~ comel kn , x de la teruk sangat . Di sebab kan , x bnyk hidupan di situ ,
jadi dia x de kawan , tu la murung je mulut nya .
Kalo dia senyum , pehh mmg terbaik  laa.
_
ohh , kesian , sapa la yg tangkap dia , boleh makan ke , 
kalo Hibary tau , hbis la sapa yg tangkap haiwan ni , hahahaa~~ :D

(︶ε︶メ)hehehee~~

teringat dulu aku ada bela ikan mas , 

pastu aku x reti nk tukar air aquarium tuu

pastu ikan tu mati , haa , teruk nya aku ni :P

Like la blog ni , Cool-cool selalu :D

35 comments:

sofia nana said...

comey giler . idung dy mancung beb .

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

hahaa~~ mancung kan hidung nya , mcm hidung ko la Sofia :D

hibari said...

weii..

apasal kat gmbr pertama tu ada tulis hibary.

aishh..padahal da lama ko nak ikan ni amek je la, aku x rebut ngan ko punye.

Cik Oda Gelang said...

lembiknya ikan tu...ngaaaaaaa!

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@hibary : laa~~ aku ingt kn nama ikan tu Hibary sama ~~ hahahaa~~ :D

@Cik Oda : yaa , x de tulang kut :P

hibari said...

tukar la nme ikan ko tu.tak sesuai langsung letak nme tu

ye ye je bhai. dye lembik sbb badan dye almost 99.9% dari gelatin :P

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

laa~~ , ko wat2 x nmpk je~~

ehh , tu la aku ckp kut :P
sbb aku x thu :D
ehh mcm mna ko thu haa Hibary ?

hibari said...

sume org thu la.
aku kan reti bace jadi aku bace la sbb tu la thu

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

ohh~~ yake , hbat nyaa~~ ,

maaf la , aku x pernah memahami haiwan secomel ni ~~ :D

Sha Dhira said...

ini kah blobfish??..haha.. kesian hibari, tak pasal2...

hibari said...

alah.padahal ko yg memahami hati dye

bukti :
Effect Mistery haiihh~~ ko ni , tgk mka dia , masam x dpt jumpa ko

hibari said...

sha dhira..

thu takpe..

kesian aku. huuuu :(

Cik Lia Lomi said...

muka dia dalam kesedihan tu..

Sha Dhira said...

sabo je lah...

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@Sha Dhira : jgn kesian kn Hibary , sbb rmai org tertipu ngan helah nya , hahahaa~~

@Hibary : Effect Mistery x de kena mengena dlm hal ni ~~

@Cik Lia : dia perlu tuan nya menjaga nya blik , tu la sdg bersedih :D

aNak MAwi cUCu IShak said...

eewww~~~ha7..kesian2.. :'(

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@Anak mawi : uhh ksian kn ~~ :P

Sha Dhira said...

saya nk geng dgn hibari,,, boikot bhai..huhu

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

Haa~~ x adil , mana boleh mcm ni :'(

Terbang Bersamaku said...

1st time tgok pic an nie..nape ikan tue mcm sedih jer ...?

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@Terbang : hahaa~~ kn saya ckp tdi , dia x de kawan :P

Ct Aja said...

xpernah tgk la menda ni.... cam obor2, msti gatalkan kalau terpegang die...

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@Ct Aja : ehh~~ x thu lak gatal kalo terpegang :P
mkin rasa geli je kut pegang :P

Dr Zatiel Ismail said...

comel la..tapi kalu wat naik ke darat..takut juga tgk nye hihi

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@Dr Zatie : hehee~~ tu la pasal , nama pn blobfish ~~ :P

Cik Bunny said...

comel? buang tebiat ke ape? 0_0

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@Cik Bunny : ehh~~ x comel ke ? , hahahaa~~

orangBIASA said...

haha. comel lah jugak itu blobfish. baru tau nama. hahahah :D

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@orangBIASA : hehee~~ haa~~ skrg dh thu nama :D~~

Munnafendy said...

cian...monyok je dia..tp mmg comel =)

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@Munnafendy : yaa~~ , mmg betul , mmg Comel :D

hibari said...

sha dhira..yeay.jom geng :)

sayang ko.

boikot bhai.yeay XD

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

haa~~ boikot aku pn , bkn dpt apa pn ~~ , weekkk~~ :P

tautanpena said...

Lucu ikannya sob.....

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@Tautanpena : yaa mmg lucu , kuuhh3x~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...