Ohh Rakan-rakan kuu (︶ε︶メ)

Sunday, November 13, 2011

Teka-teki MATH

 Yaa ~~ hari ni saya ada terjumpa satu teka-teki math , macam mana benda ini berlaku , 
kalo anda tengok , mesti anda rasa pelik & anda akan berkata " Tak logik ni "
yaa ini laa , Teka - Teki Math Luas Segi Tiga :
 haa~~ macam mana ini berlaku , Masa di fikir2 baik2 , 
Akhir nya saya jumpa gak jawapan nya :D

Ok , di sini kalo anda perhati kan , bulatan Merah menunjukkan bucu atau garisan lurus tu tepat kena titik tengah 4 petak tu & ia nya membengkok sikit ( x leh nmpk ) . Bulatan Biru di Gambar A ia kebawah sikit line tu dan Bulatan Biru di Gambar B keatas sikit line tu , Jadi kesimpulan nya line kecil pada Gambar A tu sama luas dgn lubang kecil di Gambar B ,
_
Lagi satu , Cuba Anda ambil pembaris & buku petak2 ( graf pn boleh ) ,
pastu cuba garis macam di bawah :
Nampak kan ada Lebih , ini menunjukkan segitiga biru kehijauan tu x boleh wujud !! :P
inilah ilusi mata~~

(︶ε︶メ)hehehee~~

Saya tak pandai terang kn , tpi harap anda faham

Like la blog ni , Cool-cool selalu :D

16 comments:

Sha Dhira said...

^^

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

hahaa~~ , asal , x faham ke , maaf laa :P

Sha Dhira said...

a'ah,,,tak faham,,,ngee~

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

hahahaa~~ , ce la lukis benda tu , pasti kn line segi tiga lurus , x kn leh nya wat segi tiga tu~~

Man said...

senang je.

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

Hahh~~ Man , faham ke :D ,
saya x pandai terang kn :P

Sha Dhira said...

tak faham sbb snang sgt,, aq reti jwab yg susah2 jer...hoho..

Sha Dhira said...

ilusi....

Ct Aja said...

wuhuuu nasib baik cikgu sediakan jawapan...hiihihih

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@Sha Dhira : aloloo~~ x kn x faham ~~ :P

@Ct Aja : Ehh , Ct Aja faham kee~~ :D

Sha Dhira said...

malas nk faham sebenarnya... huahahaha...

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

hahaaa~~ x pe la , x marah pn :D

Munnafendy said...

sape yg cipta ni? hehe kretip sgguh..

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

@Munnafendy : yaa , sapa yg cipta , mmg kreatif :P

Puan tia said...

pening pala tgk math..hahaha

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

hahaa~~ Puan Tia , lama2 , faham la tuu ~~ :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...